reklama

Darilo sa mi odpaľovať figúrky, ale je to málo

Robiť policajta vládnej moci a ukazovať na tie najvypuklejšie prejavy chrapúnstva voči vašim peniazom nestačí. Potrebujeme zlomové a trvalé zmeny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Počas rokov v opozícií sa mi darilo upozorňovať na kauzy, zastaviť špinavé biznisy. Dokonca aj dosiahnuť odchod významných ľudí z funkcií, napríklad pre biznis tety Anky Marcela Foraia, šéfa burzy Jozefa Medveďa, Františka Imreczeho a ďalších.

Na jednej strane to dokazuje, že neplatí, že z opozície sa nedá nič dosiahnuť. Dá sa, len treba pracovať. Problém je, že málokedy to viedlo k naozaj zásadným zmenám. 

Robiť policajta vládnej moci a ukazovať na tie najvypuklejšie prejavy chrapúnstva voči vašim peniazom nestačí. Potrebujeme zmeny na najvyšších postoch, zmenu štýlu vládnutia, zmeny pravidiel a zákonov. Aby sa kšéftári, oligarchovia a mafia nemohli vrátiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký bol problém

Jeden príklad za všetky. V roku 2015 som prišiel na to, že Všeobecná zdravotná poisťovňa pod vedením Marcela Foraia uzatvorila zmluvy v hodnote 14 miliónov eur so spoločnosťami, v ktorých figurovala pravdepodobne nastrčená príbuzná Marcela Foraia 77-ročná “teta Anka”. 

Ako som to riešil z opozície

Odkryl som túto kauzu a podal som podnet na Marcela Foraia na parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií. Nakoniec sa mi podarilo docieliť jeho odvolanie.

Zmluvy s niektorými firmami tety Anky pokračovali aj po odvolaní Foraia a škodu poisťovni nikto nenahradil. Nového šéfa si opäť jednoducho vybral minister bez akejkoľvek verejnej alebo odbornej kontroly. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako má vyzerať trvalé riešenie

  • Transparentné výberové konania na vedúce pozície v štátnych firmách podobne ako to robil primátor Bratislavy Matúš Vallo. 

  • Reálna hmotná a trestnoprávna zodpovednosť verejných funkcionárov a funkcionárok zavedením štandardu „dobrého hospodára“.

  • Fungujúca legislatíva o konflikte záujmov a preukazovaní pôvodu majetku verejných funkcionárov a funkcionárok. 

  • Skutočné majetkové priznania s výpovednou hodnotou s uplatnením princípu „priznaj alebo odovzdaj štátu“, kde nepriznaný majetok prepadne štátu.

Obrázok blogu
Miroslav Beblavý

Miroslav Beblavý

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Od malička mám sen. Chcem, aby sa na Slovensku žilo tak dobre, ako vo vyspelej Európe.Preto som vstúpil do politiky a kandidujem aj v parlamentných voľbách 2020. Aby som ľuďom na Slovensku pomohol v oblastiach, ktorým najlepšie rozumiem - vzdelávanie, verejné financie, boj s korupciou.V roku 2017 sme založili SPOLU - občianska demokracia. S kolegami pracujeme na tom, aby sme našu krajinu očistili od Kočnerovej generácie politikov. Zmenu k lepšiemu môžu zaistiť len najlepšie pripravení. Prečítajte si ako vznikla strana SPOLU.Nestačí vymeniť figúrky. Nový štýl politiky pre mňa znamená hľadať riešenia, nie spory. S naším koaličným partnerom, Progresívnym Slovenskom, sme pripravili zlomový program pre zlomové voľby. Prečítajte si Bod zlomu. Zoznam autorových rubrík:  správa týždňaarchívTransparentnosťškolstvoNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu